5/20/2011

Nu ska vi ha kul!



I Luleå.


Eilen tosiaan kävästiin ruottinryhmän kanssa tutustumassa Luulajaan.
This is what happened - Detta är vad som hände.



 Aamulla Nooaa selevästi kiinnosti tarhaan lähtö. ___NOT___.





Koulun pihalta lähettiin kello 09:00.
Yritin ahtaassa tila(my ass)taksissa sutia kajjaalia naamariin.
Vettä tuli ko Esterin tiiätte mistä.





Ekana suunnattiin Luulajan kulttuuritalolle. Tehtävänä oli puhua mahdollisimman paljon ruotsia. Meikähä heti leuhotti ja tilas " Två kaffe " ja selvennykseksi nostin kaks sormia pystyyn. Mikä olis muuten menny iha putkeen, mutta sit maksukuittia ottaessani tokaisin: " Thank you." FAIL.








 Kahavittelun jälkeen taidenäyttely Tro, Hopp&Kärlek.







Nii ja sitte tietenni kaupuntila piti kierrellä. 
Vähä erilaiset sovituskopit siellä kun Suomessa. Jopa meikä näytti hyvältä.
Nii ja ihania pikkukioskeja! MIE TAHON UUELLEEN.































Affärslunch

Alakupalaksi ihan basic-sallaatti. Oli kyllä hyvä valkosipalikastike! Sitte vähä raikasta rapucocktailia. Pääruuaksi entrecote maustevoilla,ranskikset ja salaatti. Jäläkkäriksi friteerattua banaania ja vaniljajäätelöä. MUMS. Niin ja tietenkin itse piti ruokansa tilata. Mikä sujui muilta osin moitteettomasti, mutta siinä vaiheesa ku ruoka tuotiin eteeni kiitin sanomalla  " DANKE! " Uppps. Elikkä seki iha persiilleen! ;D






Shoppailujen ja syöminkien jälkeen vierailtiin täällä.
Gammelstad kuuluu myös UNESCON maailmanperintö keskuksen suojelukohteisiin. 
Eikä ihme. Oli todella kaunista.








 Meikä ei ylleesä kirkkoihin eksy. Oli kuitenni käymisen arvonen!




Kotimatkalla pysähyttiin Candy Worldisä. Sokerihuuruisa sujui rattosasti loppumatka.


trevlig resa!




JOTENKA FACEBOOK TILAPÄIVITYKSENI EILISELTÄ:
" Jou! Luleå tsekattu. Sateessa kastuttu ja skrovmålille naurettu. Istuttu aivan liian ahtaassa taksissa. Seurattu ikkunasta (friteerattuja banaaneja mussuttaen) ku narkkari pisti kolome naispoliisia tiukille kävelykadulla. Nii ja ihhailtu jottahi taidenäyttelyjä. Plus paukuteltu kirkon ovea ja puhuttu kiveksistä. Candy Worldisä juostiin sokerihuuruissa. Oli iha jees. "

6 kommenttia:

Elli kirjoitti...

Minaki kavin lukiossa Luuleassa. Me vaan kaytiin siella yliopistossa visiitilla. Eihan mulla ollu aikomustakaan sinne hakea insinooroimaan mutta kuka nyt ilimasesta reissusta kieltaytys! Taytys melekein kayva uuvestaan ku sehan oli tosi kiva paikka!

Kivvaa on nakojaan ollu teillaki! En vaan ymmarra miten suhun voi mahtua noin palijon ruokaa. KAKS alkupallaa, pihivia ja viela jalkkari! :D

Ouss kirjoitti...

Mie olen ikäni harjoitellut syömistä. Jotenka no prob! :D

Joo, no siis me ei käyty yliopistolla ku ajettii siitä ohi nii opettaja sano että: "tännehän joku teistä saattaa eksyä opiskelemaan." koko taksi räjähti räkäseen nauruun. Yea right. :DDD

Ouss kirjoitti...

EMMA! Näin sun viestin, mutta jostain syystä se meni hukkaan ja en löydä sitä YHTÄÄN MISTÄÄN! Halusin vain sanua että olipa luku-urakka! ;D Se vanha blogi on iha kökkö. Tämä on enempi minua! :D

NINNI kirjoitti...

Mun oli pakko tulla avautuun! Luin tän eilen illalla ja jäit kummitteleen mun uniin! :DD Viime yönä teijän perhe oli mun luona kylässä ja olin tehny teille ruuat ja kaikki. Ruokana oli alkupalaksi suolakurkkuja. (JEAP, olin panostanu :DDD) noo sä et suostunu syömään kun et ollu ikinä maistellu.. Aattelin että oookoo, eipä siinä. Sitten olin pääruuaks laittanu kalkkunapastaa. Eihän tää sulle kelvannu ja sanoit "emmä haluu syyä sitä kun minä syön vaan LIHHAA!" :DD olin silleen että terve, tää on LIHHAA, vähän niinku kanaa! Sitten pikkusen maistelit sitä ja totesit että pihvi maistuis kuitenki.. Aamulla piti miettiä että onko mulla vieraita käyny :D:D kivaa viikonloppuu :)

Anonyymi kirjoitti...

heihei älä mollaa suomen sovituskoppeja just samanlaisia on suomenki monkissa

Jamelia kirjoitti...

Moi

Uusi lukija ilmottautuu;)

Just kävin ite kans Luleossa
ja tuttuja oli tuo kirkko ja kuvatkin:)

Ja kaupan karkkihyllyt oli ihan
taivas mulle:P

Jamssi