4/28/2011

Eikä mikään perus AUUUTS. Vaan semmonen jumalattoman viiltävä-SAATANAN-jomottava-HELVETIN-viheliäinen THE KIPU. Nilkka nyrjähtää useamman kerran viikossa. Tukisidettä pidettävä koko ajan. Tällä viikolla olen käynyt lenkillä joka päivä, hölkätessä/kävellessä (onneksi!) täysin kivuton. Viime viikolla nyrjähti muutaman kerran. Lenkin jälkeen jomottelee sekä polvea, että nilkkaa. Jomotuksen kestää, mutta nilkka on kosketusarka. Terveyskeskuksesta saan onneksi lähetteen Oyssiin. Viimeksi jo uhkailivat leikkauksella, mutta olin sitä vastaan. Nyt en tiedä mitä tehdä, siteet niin löysät että jalka pettää pelkästään seisoessa. Kyllä minä tiedän, että rasitus ei ole hyväksi. Aikaisemmin pidin parin viikon tauon lenkkeilystä - tuloksetta. Nilkka pyörähti ja turposi ensimmäisellä lenkillä. Pekka sai hakea takaisin kotiin. Mua ihan suunnattomasti vituttaa se, kun kerrankin on into kohillaan ja nautin siitä että pääsen juoksemaan. Pitääkö mun nyt loppuelämä käyttää jottahi tukisitteitä? Eilen laitoin pyykkejä kodinhoitohuoneessa, yhtäkkiä jalka petti alta, karjasin ja kaaduin. Olin lyödä pahasti pääni siinä rytäkässä ja kyllä tämmösellä raavaalla ja karskilla miehellä itku pääsi. Pekka toi jäitä jalkaan. Vihloi kuin puukolla olis pistelty. Aikasemmin naureskelin että tämmoinen pieni vamma, ei paljon elämään vaikuta. VAIKUTTAA SE. 

Onko muilla ongelmia kinttujen kans?


6 kommenttia:

Suvi kirjoitti...

Ehdottomasti meet leikkaukseen, ei tollasen kanssa tarvii elää. Mä kirjoitan leikkauksista päivittäin ja oikeesti niistä on apua! Toihan on jo sen sortin vaiva, että vaikeuttaa sun jokapäiväistä elämää.

Tsemppiä. Auts, voin vaan kuvitella, miltä tuntuu tollanen nilkan jatkuva nyrjähdys... :(

Ouss kirjoitti...

Minua pelottaa tuossa leikkauksessa se, että joutuu leikkauskierteeseen. Niinku se lääkäri sanoi: "kiristäminen ei varmasti jää yhteen kertaan.." kun kuulemma siteet löystyvät jälleen ja tarvitaan uusi operaatio muutaman vuojen päästä.. Njäh. :/

Kiitos tsemeistä ! :))

Anonyymi kirjoitti...

Mulla on justiin sama vaiva!! Vaivannu jottai 12 vuotta ja oon ravannu Oysissa ja Oulun yksityisillä ortopedeillä minkä kerkiän jo monta vuotta.
Välillä on jalka lastotettu, välillä tukisitteesä. Aina hajuaa uuestaan. Kerran vasemman nilkan nivelsiteet repes niin pahasti että sääriluun päästä lähti palanen. Pääs muutama kirosana sillon.

Ei se kiristys tosiaan välttämättä auta. Mulla on nivelsiteiden lisäksi vielä paskat akillesjänteet niin mulla voi olla joku jännesiirre eesä jossain vaiheesa. Odotan innolla. NOT!!!

Nii joo ja hyvvää vappua vaan sinne!

Ouss kirjoitti...

Voi kauheeta! Mulla on alkanu oikeastaan vasta nyt vaivaamaan tämä jalka kun urheilu tullu mukaan kuvioihin taas. Kaikki lähti siitä kun muutama vuosi sitten pasautin nilkkani trampoliinilla. Nyt sitten kärsitään siitä saatana. Oli pitkä väli milloin ei vaivannut ollenkaan, nyt pyörähtää KOKO ajan. Johtuen varmaan rasituksesta. Oyssissa kävin minäkin ja juuri siellä sanottiinkin, että leikkaus olis edessä. Enkä minä mitään leikkauskierrettä halua! :(

kaisu kirjoitti...

mun polvet on rikki. ne pitää joskus leikata. vitusta.

Anonyymi kirjoitti...

Heipä hei. Kyllä on ongelmia kintun kanssa, siis polven. 15 vuotiaasta saakka sitä on operoitu. Lumpio kierähti aina poispaikoiltaan. On tähystetty ja leikattu useampaan kertaan. Juossut en ole 20 vuoteen oikeastaan. Kävelylenkeilläkin polvi turpoaa. Olen ollut nyt jonossa polvitähystykseen. TAAS. Eli sitä odotellessa...mut eipä se paremmaksi tule. Polvi kulunut ja riekaleena..eli jossain vaiheessa kun mummoudun saan varaosia. :| tiedän tunteen eli intoa on urheilla mutta kun kroppa ei kestä. Tsemppiä! T. Rebsu