1/04/2011

Day 3.


Tupakkilakko.

Eikä (ainakaan vielä) tunnu missään.
Enkä ota asiasta ressiä. Repsahan jos repsahan.
Eikä tämä ole mikään uuenvuojenluppaus. 
Sekuko.

Mies poltti reilut 10vuotta, mutta
esikoisen syntymän jälkeen lopetti tupakoinnin.
Sikareita kyllä meni sitten illanvietoissa. 
Nyt nekin on jääny. Viime keväästä asti savuton.
Eipä tuu hirveitä houkutuksia ko meidän talossa kukaan ei polta.
Taino, minä nyt vielä lakkoilen.

Taitaa jäädä kahvikin pois.
(Aloin juomaan kahvia vasta esikoista odottaessa vuonna 2007)
Enkä ole kummoisemmin siihen koukuttunut.
Tupakin kanssa maistuu hyvälle.


HEI IHQT LUKIJAT..
..KOMMENTTILAATIKKOON VOIMAHALEI !!! <3






Ps. Rakastan painttia.
Piirsin ite tuon kuvan :D


18 kommenttia:

Nanna kirjoitti...

Tsemppiä ja voimahalauksia lakkoon! Muista palkita itsesi jollain mukavalla, jos lakkosi pitää :)

Elli kirjoitti...

Tsemppia lakkoon tahi vallan lopetukseen asti. Itsekin voisin ottaa itseani taas hiukkasen niskasta kiinni, kolme kuukautta meni jo viime vuonna ilman, jospa tana vuonna koittas vahan reippaammin ja olis repsahtamatta!


Tupakilta loyhkaavat voimahalit sinne! :D

Ouss kirjoitti...

Nanna: Kiiiiitttiiii! Pekka puhu, että se veis mut uuellee Rokualle lomailee kahestaa :)) Jote eiköhä siinä olis palakintoa tarpeeks.

Elli: OHO. 3kk! ..mun kolme päivää kuulostaa tosi säälittävältä nyt..

Anonyymi kirjoitti...

Tiijäkkö Tanja, määki oon ollu nytten usiamman päivän iliman tupakkaa ja mietin että mää tasan repsahan ko sun kanssa koulusa palloilen! MUTTA ompa hyvä nytte, voijjaa tsempata toisia :)

- Janina

Suvi kirjoitti...

Mä oon nyt ollut 49 viikkoa ja 2 päivää (24.1.2011 tulee VUOSI!!!!!) savuttomana 10 vuoden tupakoinnin jälkeen. Kolme ekaa päivää käytin niksutabletteja, sit jätin nekin pois. Helppoa on ollu, en ois ikinä uskonu edellisten lopetusyritysten perusteella.. Nyt oli oma pää ja motivaatio jotenkin 100 % messissä.

Never again.

JA HIRRRRRRVEET TSEMPITYKSET!!! Siihen kyllä pystyy, se on aika suureks osaks vaan sitä omaa sisäistä keskustelua - haluatko olla tupakoiva ihminen vai et.

Ja käytä ihmeessä pahimpaan tarpeeseen korvikkeita, ne on parempia ku itse tupakka :)

Anonyymi kirjoitti...

Tsemppiä lakkoiluun!!

Mie olin polttamatta raskausajan (lopetin samana päivänä ku tein testin) ja imetyksen (eli kokonaiset hurjat 2kk..) mutta kun imetys loppui niin tupakointi alko.. Hyvä minä, kannatti :D

Kiira

Ouss kirjoitti...

Janina: Khuul! :)

Suvi: VAU! NOSTAN HATTUA! Tämmösiä seleviytymistarinoita lissää! Mulla alako vähä riepoo ko pari kaveria tyylii nauro että: "hahah, ei tuu onnistuun!" Ehkä sen vuoksi tarvin jotain henkistä tsemppiä. Vaikka tiiän että olen aika surkia pitämään itsekuria, mutta ei sitä mulle tarvi kertoa. Lannistetaan heti kättelysä :D Onneksi on sit paljon muita tukijoita jokka oli heti liputtamasa meikän puolesta :DDD Vaikka kyllä mun oma prosessi tämä on. Olkoon sitte lakko, tai pysyvä ratkaisu.

MINÄ KYLLÄ PYSTYN TÄHÄN. Enkä ole aikasemmin mun SURKEISSA lopetusyrityksissä päässy kolomanteen päivään iliman minkäänlaisia niksoja/tärinöitä/aggreja.

Hyvä met! :)))

Kiira: Dooo. Mutta siinä on kuiten selkärankaa, että toisen vuoksi on lopettanu! :)) Mun mielestä iha oikee.

Minttu kirjoitti...

Tsemppiä tältä suunnalta.
Olen ite lopettanu joka raskauden ajaks ja vielä imetyksenkin olen päässy ilman, mutta sitten syystä tahi toisesta olen aina repsahtanu. Katotaan kuin käy nyt viidennen ja viimeisen kerran. Lapset on nimittäin tässä, joten sit olis pakko lopettaa muusta syystä ja ilman öllötyksen tuomaa apua.

Milla kirjoitti...

Voimahalei sinne, ittekki oon ollu ny 4pvää polttamatta. :)

Ouss kirjoitti...

Minttu: Nojoo, raskaana en kyllä polttanu. Mutta silloin se lopettaminen ei ollu yhtään vaikeeta ku oli yksinkertasesti pakko. Mutta molempina kertoina mie olen tienny että alan polttaa taas.

Milla: No kiitttiii! Kuten sinnekki tsemit :)

Laura kirjoitti...

You can do it!! Mäkin olen lopettanut, öö kolme ja puoli vuotta sitten. Ihan heleppoa se on!! Ota vaikka karkki korvikkeeksi (aluksi), mieluummin vaikka sitä ko tupakkia. Siitä on sitte vielä helepompi päästä siitä karkista...ehkä. Yritän edelleen...:P

Ouss kirjoitti...

Laura: Noni! Meikällä vain se ettei nuo karkit oikee maistu muutenkaan. Mun päiväunien kohde on mäkkärin hampurilaiset... :DD ..mut niitä nyt on aika vaikee saada monesti päivässä ku lähimpään mäkkiin Ouluun on se 40-50km ;D

Anonyymi kirjoitti...

Miulla alkaa 8.1 jälkeen tupakkalakko. Näin keuhkosyöpään sairastuneen tätini tuossa Itsenöisyyspäivän tienoilla...nyttemmin jo nukkunut pois, se avasi melkohyvin silmät. :| Jahka saahaan täti haudattua niin sitten se alkaa... Laastaria pyllyyn niin eiköhän se siitä... :) T. Rebsu Jaksuja sinnekin!

meemu kirjoitti...

Tsemppiä:
itsekkin lopetin tossa n. 3kk sitten, mutta vähä eri syistä ;)

Ouss kirjoitti...

Rebsu: Kerro miten tupakkalakko edistyy!

Meemu: Niin, no raskaus on kyllä oikein loistava syy :) Meinaatko pysyä savuttomana sen jälkeenkin?

Anonyymi kirjoitti...

Voin kyllä kertoo miten menee...he-LE-ve-TIN huonosti tuon lakon kanssa... :( En oo ees päässy alakuun. Pitäs ne laastarit. Muka aina kiire. Ei kerkee. (joopajoo)Nythä on niin et meen perstaina vähä radalle...ni sit on niiiiin keuhkot riekaleina ku on kessua vejetty 6 askii ettei teekkää mieli enää moneen päivään, sit tikkaan laastaria ahterin täytee ja avot. Tähän taktiikkaan luotan. :DDD T. Rebsu

Ouss kirjoitti...

Rebsu: No mulla on nyt 11päivää jo iliman tupakkia! Mut mullaki aikeissa vähä juopotella lauantaina, nii voin kuvitella kuinka mie repsahan sillo! :D

Rebsu kirjoitti...

Nonni. 10. päivä menossa, saanko pinssin tai jotai? :) Muutoksia on tapahtunut, en ole enää henkihieverissä kun kiipeän pulkkamäelle. :D Keuhkoissa rohisee....siirtolohkareita alkaa irtoilla ja semmosta muuta ihanaa. Mutjoo...alkaa helpottaa. Viikonloppuna tosin hypistelin backup tupakka-askia ku hermo män. Korjasin tilanteen syömällä yhden pastillin. Vain yksi. :) "just one" ...eikö tuo ollu jossai paskapaperimainoksessa?